Life is ......

Life is ......
LaDy BiRd

Sunday, November 21, 2010

Mengapa Ikut yang tak baik??

Dalam perjalanan aku pulang dari menghantar kain untuk dijahit, ibuku mengajakku singgah dkt kat geng nya bersembang di bawah pokok..aku malas tp kuturuti jua langkah ibuku.. semasa bersembang dari topik baju, aku, cucu, sampaila ke topik mengumpat..aku tadahkan je la telinga ni utk dengar...


ttbe keluar la topik sal kenduri kahwin. salah seorang ahli kg ku ingin mengadakan kendri kawen..tetapi jiran terdekatnya tidak mahu datang ke kendri kwennya disebabkan perselisihan faham.. namun yang peliknya jiran yang jauh sebatu dari rumah ni sibOk nk ikot xnk gi..pada hal org 2 xde gaduh pn ngn die.npe la nk bermusuh gak..pe salahnya yang xde masalah ni, gi memeriahkan kendri kwen yang dh dirancang.. xmatang btol pemikiran.. pada hal umor dh lebih 50 taOn..pe ntah.. xpaham aku.. perlu ke ikot yang -ve.. memang la aku pn kdg2 terikot..tp klu mak cik2 yg umor lbh 50 thn ni ptt la lebih matang n ingt Allah..

pink ----> xnk la simpan musuh byk2..

No comments:

Post a Comment