Life is ......

Life is ......
LaDy BiRd

Wednesday, October 12, 2011

GERAM !!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 JE MAMPU NAK LUAHKAN..TAK TERLUAH.. GERAM!!!!!!!!!!!!!!! HUH!

Monday, October 10, 2011

I like maths sOmetime....


 APKB ------> sOmetimes maths helps us a lOt.. =p

Air muka penentu jodoh?





Mengantuk..tapi xdapat nak lelapkan mata..guling ke kiri..guling ke kanan.. Masih belum dapat melelapkan mata.. amik bantal tutup muka..pun tak boleh nak tidur..hmmmm..nak kol si dia takut lak mengganggu..takut mengganggu emosi orang tengah penat..ke mana hala tuju aku petang ni..nak buat kerja, tak rajin la pulak..
Hati teringat kat si dia..ku capai henpon lalu ku buka folder gambar..sambil mentap gambar aku berfikir..betul ke ni jodoh aku..hmmmm..dilema...orang cakap kalau jodoh ni air muka die sama..hampir seiras..terdetik kat hati ni..seiras ke muka aku dengan dia???? tak dapt berfikir lagi..aku terus capai laptopku yang baru beberapa bulan beroperasi..(nak bgtou laptop baru.hehehe).. aku pun buka la folder gambarku dalam external hard disk.. ku tenung satu persatu gambar aku..ase macam tak sama.huhu..ADAKAH????? oh, tidak..jangan teruskan..huhu.. 
Seingat aku muka kawan-kawan aku yang baru melangsungkan perkahwinan seiras..sume stakat ni de persamaan..AKU???? jangan la.. Tapi aku tengok muka mama dengan abah tak seiras pun..sejuk sket ati.. tiba-tiba teringat kata-kata mak suk bila de pasangan yang putus.."Dah agak dah diorang tak de jodoh..muka tak sama..tak seiras langsung!" Gulpp!! macam mana ni..detik hatiku... Betul-betul dalam dilema...
TAPI berbalik kepada qada dan qadar Allah..setiap yang berlaku adalah ketentuanNya..JodOh tu kat tangan die...jadi, kena terima la macam mana pun.. Kalau berkeras juga walaupun tak de jodoh pn tak guna gak..akhirnya akan putus jugak dipertengahan jalan.. JAdi sebelum memulakan apa-apa komitmen, kena la berfikir sebaiknya..pe yang boleh dilakukan sekarang adalah solat istikharah.. Mesti buat sebelum mendirikan rumah tangga. 
Macam mana la aku nanti seandainya dia bukan jodoh aku..??? first love..susahnya nak lupakan..bukan mudah aku nak suka dan terima orang dalam hidup aku..walau banyak yang datang tapi susah nak terima...setakat ni dia yang satu walaupun datang la beribu orang pun..kaya ke..hensem ke..sume aku tolak.. Kalau tak de jodoh, susah nak melupakan....susah nak buat-buat tak de pe..sebab kalau hilang dia ase macam hilang separuh dari diri aku..payah nak bangkit balik..mungkin juga susah nak cari pengganti..atau mungkin tak kan de pengganti...

p/s ----> Jangan lupa buat sOlat istikharah ya.. =)

Saturday, October 8, 2011

Berdua Bersatu


video

kenapa cinta kita
selalu saja diduga
bagai ada tak merestu
kita berdua bersatu
atau mungkin kau dan aku
ditakdir untuk berpisah
walaupun melawan arus
kita berdua bersatu
seringkaliku mendengar
patah tumbuh hilang berganti
tetapiku tidak mahu
cinta selain darimu
jika denganmu salah
kutak mahu yang benar
jika denganmu rebah
 biarlah kutercalar
walau dilanda badai
kusanggup kerna ku mahu
kita berdua bersatu
jika denganmu kabur
kutak mahu yang jelas
jika denganmu hanyut
biarlah aku lemas
walau dilanda ribut
kusanggup kerna ku
mahukita berdua bersatu.......................................


p/s -------> sila amik feel yea..layannnnnnnn... =)

Aggapanmu

video



Sekebun cinta nan berbunga
Teguh berdiri nan berduri
Aku yang asli di dalam mekar
Bila terbit mentari
Menguntumlah
Sejambang cinta nan berbunga
Megah berdiri nan tiada
Mekar yang kukuh
Bau dan kakuItulah pilihanku
Aku di taman hanya perhiasan
Mata ungu..
Hanya mampu ku melihat
Kecurangan warna bungaIdamanmu berbaja tiada
Sedang aku anggapanmu
Menyusahkan untuk meraih impian
Terlontar ku di halaman
Pemusnah ku adalah kumbang
Runtuh bila ku kelayuan
Impianmu hanyalah masa
Untuk menikmati segala
Belum pasti dirimu bahgia
Walaupun aku dipersia
Dari kaca perhiasanmu
Kanku mengorak kuntuman bunga
Seluruh taman ini
Moga matamu bila kejauhan
Terserlahlah(Terserlahlah X 3)

p/s : syok kalau nyanyi kat dalam bilik air..bleh test vokal.ahaha.. =p

Hukum Karma

Kalau de yang tanya aku sal hukum karma..aku percaya pada karma..setiap pe yang kte wat akan dapat balasan samaa seperti pe yang kita buat.. aku sentiasa percaya tu..tapi ada yang percaya namun tidak dapat menerima jika perkara yang sama menimpa dirinya..
Aku pun pernah mengalaminya..sesuatu perkara terjadi kepada aku bertahun-tahun...namun sampai satu tahap bila perkara yang berlaku kepada aku terjadi kepada si polan ni..dia tak dapat terima..padahal baru sedikit yang terjadi terhadap si polan ni..tapi dah xtahan..cuba bayangkan orang yang hadapinya bertahun-tahun..boleh jadi barah jawabnya..
Jadi aku nak ingatkan diri aku dan sesiapa sahaja agar reflek balik pe yang kita buat pada masa lampau yang mengakibatkan sesuatu terjadi kepada kita..setiap perkara pasti de balasannya.. yang baik dibalsa baik..yang jahat, setimpal la pe yang die dah buat.. 


pink : juga pernah merasa hukum karma.. Allah tu Maha Adil.. Subhanallah... =)