Life is ......

Life is ......
LaDy BiRd

Sunday, December 12, 2010

Bila aku nak kahwin?

Sejak2 aku abis blajar ni, ramai plak yang rajin tanya kat aku "Bila nak kahwin?"... Terssenyum panjang aku mendengar soalan ni.. aku bukan tak nak kawen tp de beberapa perkara yang belum membolehkan aku kahwin.. ingat senang ke nak kahwin 2.. susah beb..hehe.. aku memang teringin sangat nk kawen (aku xgatal ek) tp banyak perkara yang perlu aku setelkan..


AKU AKAN KAHWIN BILA AKU :


  1. Bila orang datang pinang aku (hehe..dah semestinya =p)
  2. kewangan aku stabil..
  3. Cukup duit untuk kawen..duit simpanan lain kalau boleh tak nak usik..
  4. Apabila aku lebih matang dari sekarang..
  5. aku dah menyimpan banyak untuk mama dan abah untuk pergi menunaikan Rukun Islam yang kelima..
  6. aku jumpa pasangan yang serasi dengan aku..menghormati perempuan, pandai layan perempuan, berlembut dengan perempuan, bertanggungjawab dan yang paling penting memahami aku..
  7. Bila hampir semua impian aku tercapai..
  8. Bila aku dh dapat membalas jasa ibu bapa (xterbalas asenye.huhu) dan memberi sumbangan kepada adik beradikku..
  9. Dapat bangun pagi awal-awal masa azan subuh dan madi terus, solat dan memasak tanpa tidur semula..hehe..
  10. Dapat memasak banyak jenis makanan dengan sedap..(boleh ke nak wat ni)huhu..
  11. Dapat menguruskan masa dengan baik..
  12. Aku dapat memperbaiki iman dan amal aku..
  13. Setelah aku bersedia untuk berkongsi segala-galanya dengan seseorang..
  14. setelah aku dapat menerima dan diterima..

AKU AKAN KAHWIN BILA BAKAL SUAMIKU ITU :
 
  1. Meminangku.. (bahagianya.hehe..)
  2. Bertanggungjawab ke atas dirinya sendiri..(jaga kesihatan, jaga perlakuan, jaga amalan)
  3. Pandai menguruskan kewangan sendiri (tak pinjam duit dengan mak ayah, kawan2, jiran2, ketua kampung, Along bukit Beruntung)
  4. Mempunyai simpanan yang cukup untuk dirinya sendiri, keluarga dan bakal isteri..
  5. Dapat menguruskan masa dengan baik..jangan tidO je..men game..jalan-jalan je..hehe..
  6. Memahami diriku..Berlembut denganku..
  7. Dapat membimbingku ke jalan yang BENAR..
  8. Menghormati pendirianku..
  9. Pandai memujukku (kalau xpandai, boleh belajar) xsusah pOwn nak pujuk aku..pakai ayat je..xpayah pakai duit..aku bukan materialistik..tp kalau nk bagi present pun pe salahnya.hehe.. =p
  10. Bersedia untuk memikul tanggungjawab..
  11. Bersedia untuk berkongsi segalanya denganku..
  12. Bersedia untuk menghadapi kehidupan dengan aku (susah senang bersama)
  13. Bersedia untuk bersoal jawab dengan mama n abah aku..hehe..
  14. Bersedia mengadap aku cOmel ni 24 jam.. =p
  15. menerimaku seadanya.. (rupaku, perangaiku, keluargaku dan segala-galanya)

2 comments:

  1. erm....bila ada jodoh adala...ingt tue je..hehe...

    ReplyDelete
  2. Insyaallah..de jOdoh xkemana..maghi la kte sme2 melengkapkn diri kte sendri.hehe..

    ReplyDelete