Life is ......

Life is ......
LaDy BiRd

Thursday, September 29, 2011

HATI

Aku sendiri tak pasti pa yang aku rasakan skrg..sedih? kecewa? ntah la.. gembira? totally NO!!.. 
serabut dan runsing..mungkin.. bila melibatkan soal hati, tidur malam pun tak lena..diganggu mimpi-mimpi yang pelik..macam malam tadi..adakah benar mimpi malam tadi? atau sekadar mainan tidur..hmmm..tak pasti.. tiada sebarang perasaan dalam hatiku setakat ni..gembira, sedih, kecewa ataupun marah..semuanya tak..atau mungkin ada tapi aku rasa mcm dull jer... Adakah petanda aku semakin jauh dari Penciptaku? jawapannya YA..sampai aku tidak lagi menghiraukan semua benda yang berlaku di sekelilingku..atau lebih tepat TAWAR HATI.. Tawar hati dengan semua benda..xde perasaan langsung.. aku sedar tentang perubahan aku..sejak awal tahun ni..aku tak tahu kenapa..semakin lama semakin ketara..hati seperti keras dan tak boleh dibentuk..tak macam dulu..penuh kelembutan..sering beralah dan mengalah..tapi sekarang berbeza..hati keras dan kental..dengan lantangnya menyatakan perasaan atau pendapat..yang penting segala yang difikirkan atau yang dirasakan dapat diluahkan.. MUNGKIN pengalaman yang mengajar diriku supaya lebih teguh dan tidak mudah mengalah kepada sesiapa pun..mungkin juga disebabkan sering mengalah dan menerima sahaja apa jua kata-kata orang terhadap diriku yang membuatkan hatiku bangkit secara drastik..tidak rela lagi menanggung dan memendam rasa..aku pun pelik..macam mana nak ubah pun tak tahu..mungkin memerlukan masa juga.. 



Alangkah baiknya jika pecah pun hati masih lagi macam ni.. tak kira pe pn yang jadi masih tetap utuh.. tapi hati dijadikan untuk pelbagai rasa yang bergantung kepada kekuatan empunya diri...malangnya hatiku sangat fragile..dan apabila bangkit semula menjadi sesuatu yang lain..dan takkan sama seperti yang asal...

No comments:

Post a Comment