Life is ......

Life is ......
LaDy BiRd

Wednesday, October 6, 2010

Di mana tanggungjawabmu...???

pe yg aku tOu..klu kte xsempurrnakan tanggunggjawab kte, kte akan diOal si akhirat..
dr sekecil2 benda sehingga la sebesar2 perkara..hisab Allah 2 halus n meliputi segala sesuatu..
jika kita diberi tanggungjawab sebagai ketua..kte kne laksanakn dengan sebaik mungkin..
itu amanah yg paling besar yg perlu dipikul..baik menjadi pengawas sekolah, ketua kelas atau pun pe je tanggungjawab yg diamanahkan..
Al-kisah aku bercerita ni disebabkn melihat kpd rakan2 ku yg semakin hari semakin melupakan tanggungjwbny..
untuk diri sendiri pn xmampu nk bertanggungjwb..pe tah lg kpd org len.. ble kte dh jd ketua kte msetilah tunaikn tanggungjwb kte..
jgn sia2kn kepercayaan org..benda ni bkal mengundang amarah org..ble org dh bg kepercayaan 2, laksanakan sebaik mungkin..

lg satu nk ckp sal xdtg klas..kesian kat lectrr yg ajar 2..cne klu kte brada kat tempt die..mst kecewa..sedey..
nnt ble dihisab kat akhirat nnt..susah..setiap ms yg kte sia2kn 2 akan dipersOalkn..larat ke kte nk jwb?
klu hdup 60 thn nk menjwab utk setiap saat dlm tempoh masa 60 thn 2 bkn sket..klu dlm tempOh ms setahun pn blOm tentu kte mampu nk jwb..

sekadar meluahkan pe yg rasa..klu ckp kat org yg spatutnya blOm tentu nk dgr..mst ckp kat aku bajet bgus je..mcm la pandai sgt..mcm la perfect sgt.. sO, kat sini je la tempt meluahkn rasa.. aku dOakn agar rakan2 ku berubh..aku juga berdOa utk diriku..hu.. trase kerdil di bumi Allah..

No comments:

Post a Comment